مشاورا: مطمئن بخرید، آسان بفروشید
مشاورا: مطمئن بخرید، آسان بفروشید

شرایط و قوانین کلی استفاده از «مشاورا»

مقدمه:

سلام! به «مشاورا» خوش آمدید.

در این سند شرایط و مقررات استفاده از «مشاورا» و رابطه‌ی میان ما مشاورا») و شما (کاربر) بیان شده است. استفاده از «مشاورا» بیانگر موافقت شما با محتوای این سند بوده؛ پس با وجود طولانی بودن، لطفا پیش از فعالیت در «مشاورا»، آن را به دقت مطالعه کنید.

از حضور شما در «مشاورا» خوشحالیم و همواره در تلاشیم تا تجربه کاربری خوبی برای شما رقم بزنیم.

این سند آخرین بار در تاریخ 1403/01/15به‌روزرسانی شده‌‌ است. ادامه استفاده شما از «مشاورا» به منزله پذیرش تغییرات این سند است.

 

فهرست:

ماده۱معرفی «مشاورا»

ماده۲شرایط عمومی استفاده از «مشاورا»

ماده۳سیاست‌های سایت و اپلیکیشن «مشاورا»

ماده۴حقوق و مسئولیت‌های «مشاورا»

ماده۵حقوق و مسئولیت‌های کاربر

ماده۶ضمانت اجرا تخلف از تعهدات

ماده۷مالکیت فکری

ماده۸حفاظت از حریم خصوصی

ماده۹حل و فصل اختلافات

ماده۱۰ارتباط با «مشاورا»

 

ماده۱معرفی «مشاورا»

گروه «مشاورا» سایت با دامنه www.Moshavera.ir و اپلیکیشن «مشاورا» را برای سیستم عامل Android جهت آسان‌سازی معاملات و حذف واسطه‌ها طراحی کرده است.

«مشاورا» پلتفرمی کاربر محور (واسطی الکترونیک و مجازی) است که حسب بند «ب» ماده ۱ آیین‌نامه جمع‌آوری و استنادپذیری ادله‌ی الکترونیکی، مصوب ۱۳۹۳، به عنوان ارائه‌دهنده خدمات میزبانی شناخته می‌شود. این پلتفرم فضایی را در سامانه‌ی رایانه‌ای خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آگهی‌های خود را منتشر کنند؛ بدین وسیله هر کاربر به طور مستقیم آگهی خود را منتشر می‌کند و سایت و اپلیکیشن «مشاورا» هیچگونه دخل و تصرفی در انتشار و عرضه و پالایش آگهی‌ها ندارد.

 

ماده۲شرایط عمومی استفاده از «مشاورا»

۱) به منظور مشاهده آگهی‌ها و استفاده از قابلیت‌های «مشاورا»، شما می‌بایست شماره تلفن همراه فعال خود را که کد تایید به آن ارسال می‌شود، ثبت نموده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

۲) به منظور ثبت آگهی در «مشاورا»، شما می‌بایست ابتدا با استفاده از شماره تلفن همراهی که به نامتان ثبت شده و با کدملی شما انطباق دارد، حساب کاربری ایجاد کنید.

۳) برای هرگونه فعالیت در «مشاورا»، می‌بایست شرایط زیر را رعایت کنید:

الف) داشتن ۱۸ سال تمام. فعالیت افراد زیر ۱۸ سال می‌بایست با نظارت والدین صورت بگیرد.

ب) انطباق فعالیت شما و آگهی‌هایتان با قوانین، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مصوبات، دستورالعمل‌های جاری جمهوری اسلامی ایران، دستورات مقامات قضایی، عرف و نظم عمومی.

پ) انطباق فعالیت شما و آگهی‌هایتان با شرایط و قوانین «مشاورا».

ت) استفاده از زبان فارسی برای انتشار هر گونه محتوا.

 

ماده۳سیاست‌های سایت و اپلیکیشن «مشاورا»

سیاست‌های کلی ما برای ارائه‌ی خدمات به شما از این قرار است:

۱) سیاست‌های انتشار آگهی

برای انتشار آگهی، شما می‌بایست سیاست‌های «مشاورا» را که شامل و نه محدود به این موارد است، رعایت کنید:

 

عدم انتشار آگهی تکراری و انتشار آگهی در دسته‌بندی نادرست؛

عدم انتشار بیش از یک کالا یا خدمت در هر آگهی؛

عدم انتشار آگهی درخواست کالا یا خدمت؛

عدم انتشار هرگونه آگهی که در فهرست موارد ممنوعه قرار دارد و یا به تشخیص نهادهای تخصصی موقتا دارای محدودیت و ممنوعیت باشد؛

عدم انتشار هرگونه آگهی‌ که شامل عباراتی غیرمرتبط با موضوع آن بوده و یا دارای مضمون مستهجن، مبتذل، نامتعارف، نادرست، مبهم، گمراه‌کننده و یا برخلاف قوانین کشور باشد؛

عدم انتشار هرگونه آگهی که شامل خبرپراکنی‌ با موضوع سیاسی، اجتماعی، مذهبی، و یا توهین، نشر اکاذیب، افترا، عقاید شخصی، دعوت به تظاهرات و کمپین‌ها و مغایر با ارزش‌های «مشاورا» بوده و نیز هرگونه محتوایی که منجر به اخلال در آرامش جامعه و نقض حقوق مادی و معنوی شخص ثالث یا تعرض به اموال و دارایی‌های او شود؛

عدم انتشار هرگونه محتوایی که ناقض حقوق زنان، کودکان، مهاجران خارجی یا موارد مشابه باشد؛

عدم انتشار هرگونه آگهی که ناقض حقوق مالکیت فکری «مشاورا» یا اشخاص ثالث باشد.

 

۲) سیاست‌های انتشار عکس

 

شما در برابر عکس‌های آگهی‌های خود شخصاً مسئولیت دارید و باید با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و هم‌چنین شرایط و مقررات «مشاورا»، ضمن رعایت و حفظ حقوق اشخاص ثالث، برای انتشار تصویر اقدام کنید. در صورت تمایل به استفاده از عکس، می‌بایست از تصاویر واقعی و باکیفیت و مرتبط با محتوای آگهی استفاده کنید. اندازه‌ی تصویر باید حداقل ۶۰۰*۶۰۰ پیکسل و حجم آن حداکثر ۲۰ مگابایت باشد.

با صدق کردن هر یک از موارد زیر، «مشاورا» این حق را دارد که از انتشار تصویر مورد نظر جلوگیری کرده یا برای حذف آگهی اقدام کند.

 

استفاده از تصویر لوگو (جز در دسته‌بندی استخدام و کاریابی)؛

تصویر بیش از حد کوچک یا بی‌کیفیت؛

تصویر نامرتبط با کالا یا خدمت ارائه‌شده؛

تصویر آگهی‌های دیگر در «مشاورا»؛

اسکرین‌شات و عکس‌های دانلودی و به طور کل هر عکسی که مستقیماً از خود کالا گرفته نشده باشد؛

تصویر غیر واقعی و ساخته‌شده با نرم‌افزار‌های طراحی سه‌ بعدی؛

تصویر مات و ویرایش‌شده توسط نرم‌افزار یا دارای کادر؛

ترکیب عکس در یک عکس (کلاژ)؛

تصویری که نیاز به چرخش داشته باشد؛

تصویر کالا و خدمات غیر مجاز؛

تصویر مغایر با عرف جامعه یا قوانین جمهوری اسلامی ایران؛

استفاده ابزاری از تصویر اشخاص در آگهی؛

نمایش قیمت، شماره تماس، ایمیل، آدرس سایت در تصویر؛

تصویر حاوی متن، توضیحات، نام کسب‌ و کار یا هرگونه عبارت تبلیغاتی.

 

۳) سیاست‌های چت در «مشاورا»

 

چت «مشاورا» یک فضای ارتباطی عمومی بین آگهی‌گذار و آگهی‌بیننده است که با هدف تسهیل ارتباط و معاملات ارائه شده‌ است. هرگونه استفاده از چت «مشاورا» به معنی پذیرفتن شرایط زیر است:

 

الف) مکاتبات شما در چت «مشاورا» باید مرتبط با آگهی و در خصوص ارائه و دریافت کالا و خدمات مورد اشاره باشد. استفاده از چت «مشاورا» برای مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی و امور سیاسی و اجتماعی مجاز نیست.

ب) برای ایجاد محیطی ایمن و جلوگیری از سوءاستفاده، مزاحمت و کلاهبرداری، «مشاورا» در صورت لزوم ممکن است با سیستم‌های ماشینی یا انسانی بر مکاتبات نظارت کند.

پ) مواردی از قبیل فرستادن پیام و محتوای غیراخلاقی یا نامربوط به معامله، استفاده از ادبیات غیر مؤدبانه، هرگونه تبلیغات، ارائه‌ی اجناس و خدماتی که خلاف قوانین کشور و شرایط و مقررات «مشاورا» هستند، ارسال پیام‌های انبوه، در صورت گزارش شدن توسط کاربران، با دقت بررسی خواهند شد. طبق شرایط و مقررات «مشاورا»، این اقدامات می‌تواند مسدود شدن دائمی حساب کاربر متخلف منجر شود.

ت) شما متعهد هستید تمام قوانین و مقررات جاری کشور را در محیط چت رعایت کنید و ممنوعیت هرگونه مزاحمت، توهین، فحاشی، افترا، نشر اکاذیب و سایر عناوین کیفری را در «مشاورا» بپذیرید. در صورت نقض این موارد، شما شخصاً مسئول بوده و «مشاورا» علاوه بر حمایت از اشخاص زیان‌دیده، حق پیگیری کیفری موضوع و یا مطالبه‌ی جبران خسارت خود را محفوظ می‌داند. در چنین مواردی، «مشاورا» به تشخیص خود اقدامات لازم (از جمله تعلیق یا مسدود کردن دائم حساب اشخاص متخلف) را اجرا می‌کند. کاربرانی که از نقض شرایط و قوانین فوق صدمه دیده‌اند، رضایت می‌دهند که موضوع را فقط علیه کاربر متخلف پیگیری نموده و هیچ‌گونه ادعایی علیه «مشاورا» نداشته باشند. هرگاه در خصوص موارد فوق، مراجع قانونی و قضایی به «مشاورا» مراجعه کنند، «مشاورا» تمام اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار خواهد داد. اگر بابت پیگیری‌های مراجع صالح، هزینه‌هایی به «مشاورا» تحمیل شود، «مشاورا» حق رجوع به کاربر متخلف را دارد.

 

۴) سیاست‌های تماس امن «مشاورا»

 

الف) تماس امن «مشاورا» یک قابلیت برای آگهی‌گذار و آگهی‌بیننده است که با هدف افزایش امنیت کاربران و جلوگیری از مزاحمت ارائه شده‌ است. با استفاده از تماس امن، شما می‌پذیرید که «مشاورا» ممکن است به منظور بهبود کیفیت این قابلیت، مکالمات را ضبط نماید. در این صورت، قبل از ضبط مکالمه به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

ب) ما به منظور بهبود تجربه کاربری، اطلاعات مربوط به تماس امن را ذخیره کرده و هرگاه در خصوص موارد فوق، مراجع قانونی و قضایی به «مشاورا» مراجعه کنند، تمام اطلاعات لازم در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

 

۵) سیاست‌های مرتبط با کلاهبرداری و مزاحمت

 

شما باید در هنگام معامله هویت طرف قرارداد را احراز نموده و از امن بودن و صحت شرایط قرارداد مطمئن شوید. «مشاورا» مسئولیتی در قبال صحت‌سنجی معاملات ندارد؛ با این حال، حق پیگیری و اقدامات لازم در موارد وقوع تخلف برای «مشاورا» محفوظ است. در راستای مقابله با کلاهبرداری، «مشاورا» در حد توان خود، کاربران متخلفی را که قصد اقدامات مجرمانه دارند، مسدود کرده و در صورت تشکیل پرونده و درخواست مقامات، گزارش و اطلاعات مربوط به تخلفات را در اختیار مقامات ذی‌صلاح قرار می‌دهد. شما ضمن استفاده از «مشاورا» صراحتاً موافقت خود را با این سند اعلام می‌کنید، بنابراین در صورت ارتکاب هرگونه تخلف از محتوای آن، «مشاورا» حق هرگونه اقدام بازدارنده به منظور مقابله با تخلف را دارد. همچنین، در برابر وقوع جرم از قبیل کلاهبرداری، ایجاد مزاحمت برای کاربران و هرگونه سوء رفتار که موجب خدشه‌دار شدن آرامش کاربران یا ضرر به ایشان شود، «مشاورا» حق واکنش به اقدام فرد خاطی و پیگرد او را برای خود محفوظ می‌داند. با علم بر عدم مسئولیت «مشاورا»، مجموعه اقدامات ذکر شده به منظور احترام به قوانین، جلب رضایت کاربران و در راستای حفظ سیاست‌ها و ارزش‌های «مشاورا» است.

 

 

 

۶) سیاست‌های مربوط به هزینه‌ها و خدمات

 

در برخی دسته‌بندی‌ها ارسال آگهی برای کاربران، تا سقف مشخصی در ماه، رایگان است. بدیهی است برای ارسال آگهی بیش از تعداد مشخص‌شده، نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد. همچنین، در تمام دسته‌بندی‌ها، استفاده از خدمات ویژه «مشاورا» برای افزایش بازدید آگهی‌ها نیازمند پرداخت هزینه است.

 

ماده۴حقوق و مسئولیت‌های «مشاورا»

 

۱) سایت و اپلیکیشن «مشاورا» حسب تأییدیه صادره از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، فضایی را در سامانه‌ی‌ رایانه‌ای خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آگهی‌های خود را منتشر کنند. در نتیجه، هر کاربر مستقیماً آگهی خود را منتشر می‌کند و سایت و اپلیکیشن «مشاورا» هیچگونه دخل و تصرفی در انتشار و عرضه و پالایش آگهی‌ها ندارد.

۲) شما با فعالیت در سایت و اپلیکیشن «مشاورا»، موافقت خود را با عدم مسئولیت «مشاورا» در قبال اقدامات سایر کاربران اعلام کرده‌اید. در خسارت‌های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از ارتباط کاربران با یکدیگر، «مشاورا» هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت؛ حتی اگر خسارات قابل پیش‌بینی باشد. «مشاورا» به شما پیشنهاد می‌کند که همواره قبل از اقدام به فعالیت، راهنمای خرید امن و راهنمای خدمات امن را در سایت یا اپلیکیشن «مشاورا» مطالعه کنید.

۳) تمام محتویات آگهی‌ها اعم از موضوع، توضیحات، لینک وتوسط کاربران ارائه می‌شود، بنابراین «مشاورا» هیچ مسئولیتی در قبال تضمین کیفیت و امنیت و قیمت و مواردی از این دست ندارد. شما باید حین معاملات خود همواره جوانب احتیاط را رعایت کنید؛ چراکه، «مشاورا» هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه تقلب یا رفتار متقلبانهٔ کاربران ندارد. انتشار یک آگهی در «مشاورا» به معنای قبول مسئولیت یا تضمین قیمت و امنیت و صحت مندرجات آن آگهی توسط «مشاورا» نبوده و طرفین هر معامله در خصوص این موضوعات مسئولیت دارند و حق هیچگونه رجوع به «مشاورا» وجود ندارد.

۴) «مشاورا» هیچگونه مسئولیتی در خصوص کامل بودن یا صحت و جامعیت و اصالت اطلاعات منتشر شده توسط کاربران ندارد. مسئولیت صحت اطلاعات با کاربری است که آگهی را منتشر می‌کند. کاربری که قصد معامله یا هرگونه ارتباط با آگهی‌گذار را دارد، باید محتوای آگهی را شخصاً راستی‌آزمایی کرده و صرفاً با مسئولیت خود و کسب اطلاعات لازم عمل کند. «مشاورا» هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه تقلب یا رفتار متقلبانهٔ کاربران ندارد؛ بنابراین حق رجوع به «مشاورا» بابت این موارد وجود ندارد.

۵) «مشاورا» در قبال خسارات جانی و مرگ و آسیب روحی و روانی ناشی از آگهی‌ها و سهل‌انگاری کاربران، هیچگونه مسئولیتی اعم از مادی و معنوی ندارد.

۶) مشکلات احتمالی در استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی به «مشاورا» مربوط نبوده و «مشاورا» مسئولیتی در قبال آن‌ها نخواهد داشت.

۷) «مشاورا» هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه زیان کسب و کارها (مانند: از دست دادن سود، درآمد، تولید، پس‌انداز پیش‌بینی شده، کسب و کار، قراردادها، فرصت‌های تجاری) ندارد.

۸) «مشاورا» هیچگونه مسئولیتی در خصوص هک شدن احتمالی سایت یا قطع شدن آن، اختلال موقت خدمات به دلایل فنی یا قطعی اینترنت، از دست رفتن سوابق و اطلاعات کاربران به دلایل مشابه و ایراد خسارت به کاربران ناشی از موارد مندرج در این ماده بدون قید انحصار ندارد. این بند نافی اقدامات معقول و متعارف «مشاورا» جهت صیانت از حقوق کاربران نبوده و شامل موضوعات غیر قابل پیش‌بینی و خارج از کنترل و موارد فورس ماژور می‌شود. با این حال، ما در تلاشیم در صورت بروز نقص در «مشاورا»، در حدود امکانات و توانایی‌های خود برای رفع نقص و پشتیبانی فنی اقدام کنیم.

۹) در صورت ثبت آگهی‌های متعدد با محتوای یکسان یا مشابه توسط کاربر و یا ناموجود تشخیص‌دادن کالا و خدمات موضوع آگهی از سوی «مشاورا»، «مشاورا» حق حذف آگهی و عدم بازگرداندن وجه آن را دارد.

 

ماده۵حقوق و مسئولیت‌های کاربر

 

۱) شما می‌پذیرید، در صورت بارگذاری آگهی‌ خلاف سیاست‌های «مشاورا» و یا هرگونه عملکرد مخرب یا خلاف قوانین در ثبت آگهی یا غیره، عمل شما منجر به خدشه‌دار شدن اعتبار «مشاورا» شده و در نتیجه حق پیگیری در این موارد برای ما محفوظ است.

۲) شما می‌پذیرید، در صورتی که هر نوع اطلاعات مرتبط با «مشاورا» را (مانند: شماره تلفن همراه یا کد تأیید ارسال‌شده از «مشاورا»)، به هر طریق و به هر منظور، در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر از سایت و اپلیکیشن «مشاورا» قرار دهید، خود مسئول این عمل بوده و «مشاورا» در قبال این اقدامات و عواقب آن‌ها هیچگونه مسئولیتی ندارد.

۳) شما می‌پذیرید که از «مشاورا» صرفا برای مقاصد تجاری و اقتصادی استفاده نمایید. بدیهی است هرگونه فعالیت با غیر از این هدف، اعم از و نه محدود به، اهداف سیاسی، اجتماعی و غیره در «مشاورا» ممنوع است. «مشاورا» در صورت مشاهده آگهی با اهداف ممنوعه حق مسدودسازی حساب کاربری شما را دارد.

۴) در صورتی‌که دارای کسب و کار هستید، می‌پذیرید که به منظور ثبت آگهی در حوزه فعالیت خود، مکلف به اخذ پنل کسب و کاری هستید. در صورتیکه آگهی مربوط به کسب و کار خود را به صورت آگهی شخصی ثبت نمایید، «مشاورا» حق حذف آگهی و مسدودسازی شما را دارد. در صورتی که اقدام به خرید بسته از طریق پنل خاصی کنید، بنا بر مقررات آن پنل، ممکن است «مشاورا» به تشخیص خود به نحو دیگری با شما توافق کند. لازم به ذکر است، پنل های خریداری‌شده در «مشاورا» قائم به شخص هستند و صاحب پنل اجازه واگذاری آن را به دیگران ندارد؛ لذا در صورت مشاهده واگذاری پنل توسط صاحب آن؛ حق حذف پنل و مسدود سازی صاحب پنل برای «مشاورا» محفوظ است.

۵) شما می‌پذیرید در صورت برقراری هرگونه ارتباط با کاربران دارای پنل کسب‌وکاری، اعم از خرید، رابطه استخدامی و یا استفاده از خدمات، به شرایط و مقررات «مشاورا» و قوانین کشور پایبند بوده و از هرگونه سوءاستفاده خودداری کنید. بدیهی است، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، «مشاورا» حق مسدود سازی حساب کاربری فرد متخلف را دارد.

۶) شما می‌پذیرید با انتشار هرگونه آگهی در سایت یا اپلیکیشن «مشاورا»، تمام حقوق ناظر به حق مولف و حق طرح دعوای ناشی از آن را به «مشاورا» منتقل می‌کنید.

۷) شما می‌پذیرید با انتشار هرگونه آگهی در سایت یا اپلیکیشن «مشاورا»، ارائه‌دهندگان خدمت که با «مشاورا» به هر نوعی همکاری می‌کنند،بتوانند بر روی آگهی شما اعمال نظر یا کارشناسی نمایند. ارائه‌دهندگان خدمت، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که در kenar.divar.ir ثبت نام نموده‌اند و به ارائه خدمات مربوط به تسهیلات،کارشناسی، احراز هویت و … می‌پردازند.

 

ماده۶ضمانت اجرا تخلف از تعهدات

 

۱) این حق برای «مشاورا» محفوظ است که هرگاه لازم بداند آگهی‌های مغایر با شرایط و قوانینش را حذف کند.

۲) این حق برای «مشاورا» محفوظ است که در راستای افزایش امنیت کاربران و به تشخیص خود، هرگاه لازم بداند، کاربر متخلف را که شرایط و قوانین مندرج در این سند را رعایت نمی‌کند، موقتاً یا به طور دائم مسدود کند.

۳) سوءاستفاده از سایت و اپلیکیشن «مشاورا» به هر روش، استفاده از هر نوع برنامه‌ٔ مخرب و جاسوسی و ربات‌، کرال کردن اطلاعات، استفاده از اختلال سرویس‌ها، هرگونه روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات سایت و اپلیکیشن و محتویات آن شامل شماره تماس و تصویر و توضیحات آگهی، از طریق هر سیستم و شبکه‌ای ممنوع است. در صورت مشاهدهٔ چنین فعالیت‌هایی، حق هرگونه پیگیری قانونی برای «مشاورا» محفوظ خواهد بود. همچنین «مشاورا» می‌تواند به صلاحدید خود دسترسی به سایت و اپلیکیشن را برای کاربر متخلف محدود یا مسدود کند.

 

ماده۷مالکیت فکری

 

کلیه حقوق مالکیت فکری مشاورا شامل و نه محدود به نرم افزار (نسخه اندروید و IOS) و وبسایت انتشار آگهی مشاورا و علامت و نام تجاری مشاورا (فارسی و انگلیسی) ثبت شده نزد اداره ثبت علائم تجاری، نام دامنه، رابط کاربری، تصاویر، گرافیک، طراحی ها و متون تماماً و انحصاراً متعلق به مهرداد دهقانی (شخص حقیقی) است. هرگونه سوءاستفاده اشخاص ثالث از این موارد، کپی‌برداری، مهندسی معکوس، داده‌کاوی و استفاده تجاری بدون اجازه کتبی «مشاورا» غیرمجاز بوده و حسب مورد حق طرح دعوا علیه ناقضین و مطالبه خسارت وارده طبق قوانین نزد مراجع صالح برای شرکت آگه‌پردازان‌هوشمند محفوظ است.

 

ماده۸حفاظت از حریم خصوصی

 

۱) موارد عمومی

 

الف) اصل حفاظت از حریم خصوصی، قواعد رفتاری ما در حوزهٔ استفاده، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی قانونی اطلاعات شخصی کاربران و چارچوب محافظت از این اطلاعات را تبیین می‌کند.

 

ب) با استفاده از سایت و اپلیکیشن «مشاورا»، شما صراحتاً رضایت خود را از جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و حفظ اطلاعات شخصی و استفاده از این اطلاعات توسط «مشاورا» اعلام می‌کنید.

 

پ) «مشاورا» ممکن است هر زمان، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود را تغییر دهد. تداوم استفادهٔ شما از سایت یا اپلیکیشن «مشاورا» به معنای رضایت بی‌ قید و شرط از این تغییرات است؛ لذا توصیه می‌شود مرتباً این سیاست‌نامه را مطالعه نمایید. هرگونه تغییرات در سیاست‌های حفظ حریم خصوصی، در سایت و اپلیکیشن «مشاورا» به‌روزرسانی می‌شود.

 

۲) اطلاعات جمع آوری شده از کاربران

 

الف) همهٔ افراد می‌توانند بدون ثبت نام، به سایت یا اپلیکیشن «مشاورا» مراجعه کنند. شما به محض ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن «مشاورا» از طریق کدملی و شمارهٔ تلفن همراه خود، صراحتاً موافقتتان را با ذخیره‌سازی قانونی اطلاعات شخصی خود و استفاده و محافظت «مشاورا» از این اطلاعات، اعلام می‌دارید. لازم به ذکر است، کدملی شما در سایت و یا اپلیکیشن نشان داده نمی‌شود.

 

ب) اطلاعات وارد شده توسط شما، مربوط به محتوای آگهی و اطلاعات مربوط به تصاویری که توسط شما در سایت/اپلیکیشن بارگذاری می‌شود، به منظور حفظ سطح خدمات و جلوگیری از تخلف و کلاهبرداری، جمع آوری و ذخیره سازی خواهد شد.

 

پ) اطلاعات فنی و گزارش‌های سرور برای حفظ سطح خدمات، جمع‌آوری، ذخیره و استفاده خواهد شد. اطلاعات یاد شده شامل این موارد است: آدرس پروتکل اینترنت (IP)، اطلاعات برند و مدل دستگاه، نوع شبکه و نوع و نسخهٔ مرورگر، اطلاعات مهم دستگاه هنگام وقفه‌ها (Crashes) شامل وضعیت روت بودن یا نبودن دستگاه، میزان کل رم و فضای پر آن هنگام وقفه، روز و ساعت رخدادها، خاموش یا روشن بودن شبکه‌ٔ بی‌سیم، خاموش یا روشن بودن شبکهٔ دیتا، خاموش یا روشن بودن وضعیت رومینگ.

 

۳) نحوه استفاده «مشاورا» از اطلاعات شخصی کاربران

 

شما با ایجاد حساب کاربری در سایت یا اپلیکیشن «مشاورا»، صراحتاً با استفادهٔ «مشاورا» از اطلاعات شخصی خود برای اهداف زیر موافقت می کنید:

 

ارتباط با کاربران

جلوگیری از کلاهبرداری، مزاحمت و …

بهبود تجربه‌ی کاربری

به منظور مباحث پژوهشی و توسعه‌ای، به صورت بی‌نام و با صلاحدید و تشخیص «مشاورا»

سایر اهدافی که به صورت مشروع و قانونی توسط «مشاورا» تعیین می‌شود

 

۴) نگهداری و حفاظت از داده‌های کاربران

 

الف) بنابر ماده ۵ ٰٰآیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله الکترونیکی، «مشاورا» موظف است اطلاعات کاربران خود را حداقل تا شش ماه پس از خاتمهٔ اشتراک، و محتوای ذخیره‌شده و دادهٔ ترافیکی حاصل از تغییرات را حداقل تا پانزده روز نگهداری کند.

 

ب) در راستای تطابق عملکرد با قوانین و مقررات کشور، «مشاورا» تنها در پاسخ به دستور مراجع ذی‌صلاح ممکن است اطلاعات موضوع این سند را در اختیار نهادهای مربوط قرار دهد.

 

پ) اشخاص ثالثی که به نحوی در ارائهٔ خدمات با «مشاورا» همکاری کرده یا وابسته به «مشاورا» هستند، فقط در چارچوب این سند اجازهٔ پردازش اطلاعات شخصی و استفاده از آن را دارند.

 

ت) «مشاورا» در راستای حفظ و نگهداری داده‌های شخصی کاربرانش تمام تلاش خود را به کار می‌بندد، اما در صورت وقوع حوادث غیر قابل پیش‌بینی و خارج از کنترل یا اختلال در بستر اینترنت کشور، هیچ گونه مسئولیتی در قبال مخدوش شدن داده‌های کاربران ندارد.

 

ماده۹حل و فصل اختلافات

 

۱) در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کاربر و «مشاورا» رعایت موارد زیر لازم است:

شما موظف هستید حسب صلاحدید و درخواست «مشاورا» در جلسات حضوری یا آنلاین شرکت کرده؛ و یا در مواردی که به صلاحدید «مشاورا» نیاز به تشکیل جلسه نیست، حداکثر همکاری را با تیم پشتیبانی «مشاورا» داشته باشید.

در صورت عدم حصول توافق، با رضایت کاربر، «مشاورا» حق دارد برای تعیین کارشناس متخصص و مستقل جهت بررسی موضوع و حل اختلاف اقدام کند. در صورتی که اختلاف به هر دلیل حل و فصل نشود، هر یک از طرفین مختار خواهد بود که به مرجع قضایی مراجعه کند. تشریفات مربوط به کارشناسی و میزان تعهد «مشاورا» به مذاکره، منوط به موارد اختلاف «مشاورا» و کاربر است.

 

۲) در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کاربران با یکدیگر:

در صورتی که بین شما و کاربر دیگری اختلاف ایجاد شود، ابتدا تلاش به حل مسالمت آمیز آن کرده و در صورت عدم توافق، می‌توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید. لازم به ذکر است، ما در این زمینه مسئولیتی نداریم ولی تلاش می‌کنیم در حد امکان با شما همکاری کنیم.

 

ماده۱۰ارتباط با ما

۱) شما می‌توانید با مراجعه به صفحه پشتیبانی، پاسخ بیشتر پرسش‌های خود را پیدا کنید. هم‌چنین شما در صورت نیاز به پشتیبانی می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا 8 شب با شماره تلفن +989168899980 تماس بگیرید و یا پرسش‌های خود را به تارنمای مرکز پشتیبانی «مشاورا» ارسال کنید. ما متعهد به ارائهٔ بالاترین سطح خدمات پشتیبانی در حدود امکانات و توانایی‌های خود هستیم.

۲)شما با اعلام شماره همراه خود به «مشاورا» می‌پذیرید که «مشاورا» پیامک‌های اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه را برای شما ارسال نماید. در صورت تمایل، می‌توانید از طریق تماس با مرکز پشتیبانی درخواست نمایید که ارسال این پیامک‌ها به شما قطع شود.